Vi hjälper dig med Körkortet

Dahlbergs Bilskola är en väletablerad bilskola grundad 1928. Vi är kvalitetscertifierad bilskola som alltid gör vårt bästa för att göra dig nöjd. Vi erbjuder gedigen utbildning – självklart till bra pris. I utbudet finns bland annat handledarutbildning, intensivkurs B-körkort. Självklart bokar vi som bilskola riskettan, risktvåan, teori och uppkörning. Målet är tydligt: Vi utbildar trygga förare.

Traditionell körkortsutbildning eller Intensivutbildning?

Vårt mål är att det ska vara enkelt att ta körkort. Men allas behov är olika och definitionen ”enkelt” betyder nödvändigtvis inte samma sak för dig som för oss. Så vi anpassar utbildningen till hur du vill ha det. Enkelt.

Är ditt önskemål att ta en intensivutbildning med en eller fler lektioner om dagen/veckan och ta körkort så snabbt det går? Eller passar det dig bättre att köra i ett lugnare tempo? Du bestämmer och vi anpassar utbildningen till dina önskemål. Och med rätt förutsättningar blir det enklare. Därför är det viktigt att du meddelar oss om du till exempel har någon inlärnings-svårighet, diagnos eller sjukdom.

Våra körektioner är på 80 minuter. Lektionerna utgår ifrån -och avslutas på skolan.

Körkortutbildning

Vi skräddarsyr din utbildning och ser till att du efter kursens gång har de kunskaper som krävs utav en bra bilförare, detta inkluderar naturligtvis både kör- och teoriprovet. Upplägget kan variera beroende på hur dina möjligheter till privat övningskörning ser ut. Övar du mycket hemma behöver du naturligtvis inte lika många lektioner på trafikskolan.

Automatutbildning

VI ERBJUDER DEN KOMPLETTA UTBILDNINGEN FÖR DIG SOM VILL TA ETT AUTOMATKÖRKORT SNABBT OCH EFFEKTIVT.

Det bästa sättet att ta reda på vad som passar dig och din utbildningsnivå bäst är att boka en startlektion. Under och efter startlektionen berättar vi om utbildningen samt svarar på frågor som du kan tänkas ha kring vägen till körkortet. Vi utarbetar sedan en individuell plan för dig utefter din kunskapsnivå och dina önskemål.

Intensivutbildning

Vi rekommenderar vår populära intensivutbildning om du vill ta ditt körkort snabbt. Intensivutbildningen anpassas efter den individuella utvecklingen och kan påbörjas utan krav på tidigare kunskap eller erfarenhet. Utbildningen lämpar sig för nybörjare likaväl som för dig som är i slutet av körkortsutbildningen.