Dahlbergs Bilskola är en väletablerad trafikskola grundad 1928. Vi är kvalitetscertifierad bilskola som alltid gör vårt bästa för att göra dig nöjd. Vi erbjuder gedigen utbildning – självklart till bra pris. I utbudet finns bland annat handledarkurs, intensivkurs B-körkort, och BE-körkort. Självklart bokar vi som bilskola riskettan, risktvåan, teori och uppkörning. Målet är tydligt: Vi utbildar trygga förare.

DAHLBERGS BILSKOLA I STOCKHOLM, VI TAR DIG HELA VÄGEN TILL DITT KÖRKORT!

Dahlbergs bilskola ligger centralt mitt i Stockholm på Östermalm. Vi är en trafikskola med gott renommé som värdesätter goda relationer och tydlig kommunikation med våra elever.

Dahlbergs Bilskola grundades 1928 och trafikskolan är en av de äldsta körskolorna i Stockholm. Körskolan närmar sig en ålder av ett hundra år och vi fortsätter att vara i framkant genom att ständigt hålla oss uppdaterade i branschen samtidigt som våra trafiklärare ständigt vidareutbildas för att erbjuda våra elever de absolut bästa förutsättningarna att lyckas med sina körkort.

Hos Dahlbergs Bilskola är du som elev i fokus och vi hjälper alltid våra elever att känna sig trygga som bilförare. Att ta körkort är en investering för livet.

Dahlbergs Bilskola utbildar elever för manuellt körkort likaväl som för automatkörkort. Vi erbjuder även teoriutbildning, riskutbildning samt handledarutbildning för de elever som önskar övningsköra privat.

Vi är anslutna till Sveriges Trafikskolors Riksförbund (STR) och följer deras regler, vilket bl.a. innebär individuella utbildningsplaner samt en preliminär kostnadskalkyl, för att du som elev ska känna dig trygg under hela din körkortsutbildning tillsammans med oss. Vi har även certifieringen ”FR 2000” via STR och följer kvalitets- och miljöledning.

Denna certifiering innebär att Dahlbergs Bilskola tillämpar Eco Driving för att värna om miljön och samtidigt utbilda eleven att köra sparsamt och ekonomiskt. Målet är att göra så många bilförare som möjligt medvetna om miljön.

Varmt välkommen till oss på Dahlbergs Bilskola!

En liten del av vår historia i bilder

Dahlbergs Bilskola en av de äldsta körskolorna i Stockholm. Körskolan närmar sig en ålder av ett hundra år och vi fortsätter att vara i framkant genom att ständigt hålla oss uppdaterade i branschen samtidigt som våra trafiklärare ständigt vidareutbildas för att erbjuda våra elever de absolut bästa förutsättningarna att lyckas med sina körkort.